Skocz do zawartości

PARTNER GŁÓWNY:

hyip monitoropcje binarne

PARTNERZY
STRATEGICZNI:

prozysk

Reklama




Kaataarzynaa

Porady dotyczące prowadzenia sklepu internetowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałam, że w tym miejscu można by dzielić się poradami dotyczącymi prowadzenia sklepu internetowego i ciekawymi artykułami. Jeżeli ktoś ma jakieś dobre rady jak usprawniń funcjonowanie sklepu, konwersje na stronie czy inne problemy, z którymi się borykamy proszę o podzielenie się.

 

Ja też postanowiłam podzielić się ciekawostką jak poprawić sprzedaż w sklepie. Ostatnio czytałam ciekawy artykuł o problemie porzuconych koszyków http://evigo.pl/11525-positive-power-jak-uniknac-problemu-porzuconych-koszykow-w-e-sklepie/ i okazuje sie, że jest to problem, który łatwo wyeliminować. Oczywiście klienci najczęściej zwracają uwagę na cenę ale jest też wiele innych istotnych czynników. Powinniśmy umożliwić klientowi zakupy bez logowania, zapewnić szeroki wybór metod płatności i przesyłki, a także zadbac o odpowiednie rabaty. I tuta mam pytanie do was jakie metody płatności oferujecie, czy jest to tylko przelew, czy macie też opcję płatności przez aplikacje mobilne?

 

 

Treść artykułu

 

"Katarzyna Czyrnek, wiceprezes firmy Positive Power, radzi w rozmowie z portalem Evigo, jak zredukować problemu porzuconych koszyków w sklepie internetowym.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, nawet 7 na 10 transakcji w sklepach internetowych nie jest dokończanych. Pytanie, gdzie leży problem.

Logistyka kluczem do sukcesu

Badania Gemius wskazują też, że dla 74% badanych cena odgrywa decydującą rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowych, zwłaszcza w internecie.

“Choć przyczyn porzucania koszyków jest wiele, uważam, że nadal jednym z najważniejszych argumentów decyzyjnych dla klientów jest cena. Równocześnie coraz większego znaczenia nabierają inne korzyści materialne - różnorodne rabaty czy możliwość uzyskania darmowej dostawy†- potwierdza Katarzyna Czyrnek.

 

Kolejnym ważnym elementem są kwestie logistyczne: czas oczekiwania na przesyłkę, możliwość jej “śledzeniaâ€, czy dogodne metody odbioru.

“Nie możemy zapomnieć także o tym, że współczesny klient jest już świadom swoich praw i dostępnych na rynku możliwości. Zadbajmy więc o to, by miał szeroki wybór opcji dostawy czy metod płatności. Jeśli nie znajdzie odpowiadającej mu możliwości na stronie naszego sklepu może się zniechęcić i porzucić produkty w koszyku†- komentuje Katarzyna Czyrnek.

Kompatybilność koniecznością

Podstawą jest również dbałość o aspekty techniczne funkcjonowania e-sklepu - od szybkości ładowania strony po kontrolę ewentualnych awarii.

“Z doświadczenia wiem, że właściciele często nie przeliczają czasu, w którym ich sklep nie funkcjonuje poprawnie, na zyski, które w tym czasie mogliby wypracować. Jeśli sklep ma je przynosić, jego oprogramowanie musi być w pełni kompatybilne†- wyjaśnia Katarzyna Czyrnek.

Kolejnym błędem e-sprzedawców jest zmuszanie klientów do logowania się.

“Oczywiście, logowanie może wiązać się dodatkowymi profitami, ale powinna funkcjonować także możliwość zrobienia zakupów bez zakładania konta. Rozpraszanie użytkownika wyskakującymi banerami w momencie finalizacji zamówienia również nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie cross i up selling’u, zróbmy to wcześniej. Zamiast tego pod koniec transakcji zachęćmy klienta do zakupu stosownym call to action lub utwierdźmy go w podjętej decyzji†- tłumaczy Katarzyna Czyrnek.

Remarketing lekiem na całe zło

Nawet zastosowanie tych wszystkich wskazówek może nie uchronić e-sprzedawców przed problemem porzuconych koszyków. Zwłaszcza, że 57% internatów odwiedza e-sklepy tylko po to, żeby sprawdzić ceny. Na to także jest rada.

“Nie zapominajmy także o tym, że porzucony koszyk stanowi cenne źródło informacji o kliencie i jego preferencjach zakupowych, co z kolei daje duży potencjał dla działań marketingowych†- podsumowuje Katarzyna Czyrnek.  

Positive Power to Internet Software House, dostarczający oprogramowanie w oparciu o najnowsze technologie. Firma funkcjonuje od 2002 roku, zatrudniając ponad 80 specjalistów i pasjonatów branży IT.

Firma tworzy dedykowane platformy e-commerce, systemy B2B i B2C, aplikacje mobilne na różnorodne platformy i zaawansowane technologicznie strony internetowe. Świadczy również usługi z zakresu outsourcingu zespołów programistycznych, pracujących w metodyce SCRUM."

Edytowane przez Kaataarzynaa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hej ja też mam problem w sklepie, ogólnie ruch jest nienajgorszy ale sporo inwestuje w reklamę, kleinci robią zakupy ale nie wracają. Nie wiem jak zatrzymać stałych klientów, może ktoś coś doradzi? A jeśli chodzi o artykuł to całkiem ciekawy. Będę musiała sparwdzić jak to u mnie w sklepie wygląda i myślę, że spróbuję wprowadzić kilka porad w życie, na pewno zrobię więcej możliwość płatności i przesyłek. Myślałam nad wprowadzeniem płatności poprzez aplikacje mobilne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałaś jakiej tematyki dotyczy Twój sklep więc ciężko coś doradzić...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o zbieraniu adresów e-mail klientów robiących zakupy (oczywiście za ich zgodą) i wysyłaj ciekawe newslettery z ofertami. Dobra baza potrafi zdziałać cuda. 

 

Nie piszesz w jaki sposób się reklamujesz ale skoro sporo inwestujesz w reklamę, to przypuszczam, że używasz Google AdWords? Nie tak dawno czytałem ciekawy artykuł o tym, że ludzie coraz mniej chętnie klikają reklamy AdWords pojawiające się w wynikach wyszukiwania a przechodzą od razu do pierwszych, naturalnych pozycji. 

 

Co do sposobu płatności to coraz częściej klienci używają aplikacji mobilnej do zczytywania kodu końcowej transakcji i płacenia telefonem. Są to dwa kliknięcia i zdecydowanie przyśpiesza zakup.

 

A skoro już jest wątek odnośnie sklepów to czy w swoich platformach macie regulaminy z zewnętrzną obsługą prawną?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Prowadzę sklep odzieżowy, niestety wiem, że jest to dość popularna branża i konkurencja jest ogromna ale mam nadzieję, że jednak sklep będzie zarabiał. Jeśli chodzi o reklamę to google adwords i też pozycjonuję stronę. Właśnie planuję wprowadzić teraz mailing. Dziękuję bardzo za porady :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz pomyśleć o jakimś programie lojalnościowym (zniżki dla stałych klientów, jakiś system rejestracji i zbierania punktów za zakupy) coś takiego powinno pomóc. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak  dana osoba kupi już kolejną sztukę to można zaoferować jakieś upusty albo dodatki lub coś w stylu kup 2 a 3 za 50% i co najważniejsze żeby promocja była promocją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

spam


Edytowane przez Polon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeden post i reklama...

 

Marketing szeptany - robicie to zle.

 

Ps. Shoper to chyba najgorsza platforma sklepowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja używam transferuj.pl ale i tak to nie wystarcza bo dużo klientów nie umie nawet zrobić przelewu. Starsi nie mają pojęcia jak to kupić i dlatego dla nich lepiej jest stosować marketing offline i zakupy przez telefon :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobre pozycjonowanie + adwords a kiedy już zdobędziesz wysoką pozycję w Google, możesz chwilowo zrezygnować z płatnych linków

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobre pozycjonowanie + adwords a kiedy już zdobędziesz wysoką pozycję w Google, możesz chwilowo zrezygnować z płatnych linków

Zgadzam się z przedmówcą, z tym że to trochę zajmuje i kosztuje. Poza tym niektóre firmy stosują płatne linki jako element pozycjonowania

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie klientów powracających polecam zwrócić uwagę na tzw. remarketing.

 

Dodając np. Pixel remarketingowy od facebooka dostajesz możliwość stworzenia reklamy, nie tylko do wszystkich Twoich fanów, ale także do osób zarejestrowanych, które tylko odwiedziły stronę.

 

Google też to udostępnia w postaci reklam adsense, ale nie miałem jeszcze okazji się z nimi zapoznać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Spoko są też rabaty za dopisanie się do newslettera :) Później możemy bezkarnie wysyłać nasze reklamy i to zwiększa "wracalność" klientów 

albo akcje w stylu "dla naszych stałych klientów mamy rabat 10% na święta" - ludzie lubią czuć się wyjątkowi i docenieni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.



×