Skocz do zawartości

PARTNER GŁÓWNY:

hyip monitoropcje binarne

PARTNERZY
STRATEGICZNI:

AdBlock wykryty!

 

sketch-logo.png

 

Funkcjonowanie naszej strony internetowej jest możliwe dzięki wyświetlaniu reklam online naszym czytelnikom. Staramy się, aby nie były one liczne ani przedstawiane w sposób agresywny. 

Prosimy więc o wyłączenie dodatku typu AdBlock dla strony hyipforum.pl :)

 

Reklama




guffqa

Odprowadzanie podatku od najmu mieszkania pod działalność gospodarczą

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

To mój pierwszy post na forum, lecz śledzę je od jakiegoś czasu. Mój pierwszy temat chciałem zacząć następującym tematem:

 

Zakładam firmę usługową a dokładnie zajmującą się działalnością tworzenia stron internetowych i sklepów e-commerce. Chciałbym wynająć mieszkanie pod biuro jak i również pod pod codziennie życie. Wiem, że jest możliwość wrzucenia czynszu jak i opłat za media w koszty związane z firmą. Na jakiej zasadzie i ile mógłbym w ten sposób odzyskać przez zwrot podatku i czy jest to opłacalne, mieszkanie raczej miało by 2 pokoje (jedno biuro z aneksem kuchennym i sypialnie) no i oczywiście łazienka. Jaki % mieszkania mógłbym wpisać w koszty? Oczywiście chcę być w 100 % uczciwy z US i szukam porad jak to wszystko sobie zaplanować. Dodam np, że koszt wynajmu mieszkania z mediami = 1800zł.

 

Mam nadzieję, że to dobry dział na ten temat, i że dyskusja poniżej przyda się również innym osobom zainteresowanym w temacie na przyszłość.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie firmy w wynajmowanym mieszkaniu

Wynajmuję mieszkanie (na cele mieszkaniowe), chciałabym w nim założyć firmę. Będę pracować tylko przed komputerem. Czy muszę wydzielić jakąś część mieszkania na biuro? Jeśli nie, to co z odliczaniem opłat i kosztów biurowych (papier, akcesoria itp.) oraz internetu?

 

 

Odpowiedz:

 

 

Przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do używania przez czas oznaczony lub nieoznaczony, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz.

Zgodnie z art. 666 § 1 Kodeksu cywilnego „najemca powinien przez czas trwania najmu używać rzeczy najętej w sposób w umowie określony”. Skoro zatem w umowie najmu określono, że najem jest na cele mieszkaniowe, zmiana tego celu jest niezgodna z umową. Winna Pani, moim zdaniem, z wynajmującym zawrzeć stosowny aneks do umowy.

Musi Pan z powierzchni mieszkania wydzielić określoną część dla własnego dobra, bowiem od części zajętej na prowadzenie działalności gospodarczej należy zapłacić podatek od nieruchomości. W zależności od gminy stawki są różne, lecz od budynków lub ich części jest to maksymalnie dla:

mieszkalnych - 0,51 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 17,31 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.

Widać zatem wyraźnie, że stawka jest blisko 34 razy wyższa za każdy metr zajęty na prowadzenie działalności gospodarczej.

Odliczanie kosztów biurowych, takich jak przez Panią wymienione, nie ma nic wspólnego z powierzchnią zajętą na prowadzenie działalności, bowiem zgodnie z art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.

Z internetem jest już sprawa problematyczna, ponieważ bez części typowo biurowej trudno będzie dowieść, iż służy on tylko działalności. Jak wskazuje w piśmie z dnia 9 maja 2007 r. Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek (sygn. akt 1437/ZDD/6/OB/423/19/2007), „odliczanie części wydatków za mieszkanie wykorzystywane na potrzeby działalności gospodarczej może być uznane za koszty uzyskania przychodów; opłaty za usługi telefoniczne i dostęp do internetu mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeśli usługi te są wykorzystywane tylko dla potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej”.

 

Zrodlo

Dodatkowe info

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

To mój pierwszy post na forum, lecz śledzę je od jakiegoś czasu. Mój pierwszy temat chciałem zacząć następującym tematem:

 

Zakładam firmę usługową a dokładnie zajmującą się działalnością tworzenia stron internetowych i sklepów e-commerce. Chciałbym wynająć mieszkanie pod biuro jak i również pod pod codziennie życie. Wiem, że jest możliwość wrzucenia czynszu jak i opłat za media w koszty związane z firmą. Na jakiej zasadzie i ile mógłbym w ten sposób odzyskać przez zwrot podatku i czy jest to opłacalne, mieszkanie raczej miało by 2 pokoje (jedno biuro z aneksem kuchennym i sypialnie) no i oczywiście łazienka. Jaki % mieszkania mógłbym wpisać w koszty? Oczywiście chcę być w 100 % uczciwy z US i szukam porad jak to wszystko sobie zaplanować. Dodam np, że koszt wynajmu mieszkania z mediami = 1800zł.

 

Mam nadzieję, że to dobry dział na ten temat, i że dyskusja poniżej przyda się również innym osobom zainteresowanym w temacie na przyszłość.

 

Pozdrawiam!

 

A nie lepiej założyć firmę w Wielkiej Brytanii i wynająć dla niej biuro w Polsce? W ten sposób unikniesz konieczności opłacania ZUS i rozliczania się z polskim US. I gwarantuję że duuużo lepiej na tym wyjdziesz J. Więcej piszę o tym TUTAJ i na stronie www.gaalco.com

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak ja wiem, że polski system nie jest za bardzo opłacalny...tyle, że chciałem się starać o dofinansowanie na rozpoczęcie działalności pierw...przez pierwsze 2 lata miałbym i tak zus preferencyjny...a po tych 2 latach mógłbym spokojnie myśleć o przeniesieniu firmy za granice ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój ja już miałem biuro w domu, więcej kłopotów niż to wszystko jest warte, chodzi mi o wrzucanie kosztów domu w firmę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A to już nie będzie wtedy podchodziło pod umowę najmu lokalu użytkowego?

Zgodnie z tym co napisano tutaj - http://umowanajmu.info/category/umowa-najmu-lokalu-uzytkowego/

Bo tutaj już zasady nieco się różnią tak?

 

Przepraszam za odkop, ale dla mnie to właśnie aktualne, a kolejny temat o tym samym chyba nie miał sensu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.



×