Skocz do zawartości

PARTNER GŁÓWNY:

hyip monitoropcje binarne

PARTNERZY
STRATEGICZNI:

prozysk

Reklama




Ivaho

Założenie sklepu internetowego

Rekomendowane odpowiedzi

Sklep internetowy to coraz popularniejsza forma sprzedaży produktów. Zakupy w sklepie internetowym są bowiem wygodne, a brak większej infrastruktury powoduje obniżenie kosztów sprzedaży (a co za tym idzie - niższe ceny towarów). Ta forma sprzedaży umożliwia również porównanie cen tych samych produktów w różnych sklepach.

 

Pomimo, iż otwarcie sklepu wiąże się z relatywnie niskimi kosztami, gdyż są tańsze w utrzymaniu niż tradycyjne sklepy, warto głęboko przemyśleć czy opłaca się otworzyć własny sklep internetowy. Warto bowiem wiedzieć, że większość tego typu przedsiewzięć upada. Z drugiej strony, wiele osób dorobiło się fortun na projekcie e-commerce. Warto więc poświęcić kilka minut na lekturę tego tematu, aby poznać zasady i wskazówki, mające pomóc w odniesieniu sukcesu.

 

Założenie sklepu to czysto techniczna czynność. Poprzedzać ją powinien pomysł na produkt, czyli jaki asortyment będziesz oferował swoim klientom i w jakim zakresie.

 

Kolejna sprawa do przemyślenia to logistyka. W sprzedaży internetowej liczy się czas sposób i koszt dostawy, sposób magazynowania towarów, sposób rozpatrywania reklamacji, różnorodne formy kontaktu z pracownikami sklepu.

 

Jedną z najważniejszych spraw jest ustalenie dostaw i konkurencyjnej ceny. Dostawca powinien być tani i równie sprawny jak Twoj sklep internetowy :)

Cena ma ogromne znaczenie, gdyż kupujący stosuje porównywarki cen, albo stosuje filtry na określone ceny. I tak jak w sklepie stacjonarnym decydująca może być nie cena, a bliskość położenia, obsługa jakość, tak w sprzedaży internetowej bardzo istotna jest cena. Szczególnie gdy bierzemy pod uwagę konkretne produkty a nie np. indywidualny obraz.

 

Ponieważ nasz sklep który otwieramy jest mały, ma początkowo małe obroty, nie będziemy w stanie uzyskać takich upustów jakie mają sklepy o utrwalonej pozycji na rynku. Spotkalem sie nawet z sytuacją że sklep nie był w stanie kupic taniej po cenie hurtowej bezpośrednio od producenta, niż cena detaliczna w dużym sklepie internetowym. Można się w takich sytuacjach bronić tworząc grupy zakupowe, i negocjujac lepsze upusty albo rozpocząć współpracę ze sklepem stacjonarnym, który ma te upusty już wynegocjonowane.

 

Następnie przychodzi pora na założenie działalności gospodarczej. Odbywa się to w ten sam sposób jak w przypadku tradycyjnego handlu. Można równiez korzystać z dotacji unijnych na otwarcie tego typu działalności.

 

Założenie działalności może poprzedzać zakup domeny, hostingu, skryptu do działania naszego sklepu. Minusem takiego dzialania jest jednak fakt, ze nie mozemy wziasc faktury vat na nasza firme za te uslugi, nie beda wiec one naszym kosztem. Ponadto nie bedzie mozna prowadzic sprzedazy do czasu zarejestrowania DzG.

Sam więc musisz zdecydować, która kolejność jest dla Ciebie bardziej korzystna.

 

Wybór domeny jest bardzo ważny dla sklepu internetowego. Domena powinna być latwa do zapamiętania, być SEO-friendly, i wiązać się ze sprzedawanym asortymentem. Polecamy zakup własnej domeny typu: mojadomena.pl , a nie np subdomeny na darmowym koncie jak: mojedomena.republika.pl.

 

Najlepiej zakupić domenę, tam gdzie będziemy kupować również miejsce na serwerze, czyli hosting. Hosting powinien mieć odpowiednie parametry, tak aby pomieścił skrypt naszego sklepu a także aby posiadał odpowiednie ustawienia baz, php, itp. Trzeba więc poznać wymagania skryptu co do serwera.

 

Warto również zajrzeć do działu kącik webmastera, aby przejrzeć aktualne propozycje.

 

Skrypt pod sklep internetowy, to rodzaj oprogramowania, które umożliwia wyświetlanie oferty sklepu, proces sprzedaży i jego kontrolę. Najlepszym i zarazem najdroższym rozwiązaniem jest zakup skryptu na zamówienie. Jest od wtedy pisany dokładnie pod nasze zamówienie, i zawiera takie funkcje, które są optymalne do naszych potrzeb. W przypadku gotowych rozwiązań, pewne funkcje mogą nam nie być potrzebne a pewne mogą okazać się niewystarczające. Najbardziej popularnym darmowym oprogramowaniem pod sklepy internetowe jest: osCommerce.

 

Można również skorzystać z gotowych rozwiązań, które oferują sklep, hosting i domenę w jednym pakiecie, ale nie zawsze jest to optymalne rozwiązanie.

Przykład takiego serwisu:

sklepyfirmowe.pl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość www.skrypty.pro

pomysl - nie ma co kłamać, malo co nowego wymyslimy bo w internecie jest juz teoretycznie wszystko do kupienia

logistyka - najlepiej podpisac umowe z 2 kurierami, czy to sprzedajac czy kupujac

hurtownie - rowniez umowa z max. 2 na przykladzie sklepu komputerowego, oszczedzamy na przesylkach kupujac duzo rzeczy za 1 zamachem

konkurencyjne ceny - tu zalezy jaka marze postawimy, bo ceny w hurtowniach sa w miare porownywalne

reklama - tu jest duze pole do popisu

no i oczywiscie wykwalifikowany i sumienny pracownik ktory to bedzie wszystko obslugiwal.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sześć osób zarzuca ponad 2 tys. e-sklepów błędy w umowach. Mogą zarobić kilka milionów zł

 

W czwartek wszyscy pozwani dostali od kancelarii z Tarnowa e-mail. Radca Tomasz B. informuje o złożeniu pozwu oraz że w razie przegranej sklepy zapłacą 12 tys. zł za jeden błąd w umowie.

 

Chodzi o stosowanie  klauzul niedozwolonych, np. sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie powstałe z winy kuriera. Inne to warunki odstąpienia od umowy czy sposoby składania reklamacji. Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów  wymienione są ich setki, a stosowały je też wielkie firmy ubezpieczeniowe, energetyczne czy banki. Teraz chodzi głównie o mniejsze sklepy. Wiele z nich wzory umów kopiowało od konkurencji bez ich sprawdzenia.

 

- Istnieje możliwość zapobieżenia zapadnięciu tychże wyroków - czytamy w piśmie. Są gotowi je wycofać „jedynie pod warunkiem niezwłocznego zaprzestania stosowania niedozwolonych klauzul oraz szybkiej i dobrowolnej zapłaty przez was kosztów zastępstwa procesowego obciążających moich klientów w łącznej kwocie 2160 zł + VAT". Czyli po 360 zł za jeden błąd w umowie na pozywającego. W przypadku niektórych sklepów naruszeń jest więcej i muszą w ramach ugody zapłacić nawet po kilkanaście tysięcy złotych. Sześć osób składających pozwy może na ugodach zarobić kilka milionów.

 

- Pozwy zostały złożone 7 czerwca. Trudno powiedzieć, ile ich jest, zarejestrowaliśmy dopiero ok. 600. Na pewno będzie ich ponad 2 tys. - wyjaśnia pracownik Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na kilku forach internetowych wybuchła gorąca dyskusja pozwanych, ponieważ to największa tego typu sprawa w polskim e-handlu. W lutym lawinę podobnych pozwów wysłało nikomu nieznane Ogólnopolskie Stowarzyszenie na rzecz Ochrony Praw Konsumentów. Za wycofanie jednego chciało 360 zł + VAT. W 2010 r. do SOKiK tylko ta organizacja złożyła ponad 700 spraw.

 

Choć wszystko wygląda podejrzanie, jest zgodne z prawem. Jeden z pozwanych tłumaczy to jasno. Pozywający nic nie ryzykuje - gdy składa pozew, nie płaci nic. Koszty procesu także pokrywa przegrany, a błędy w regulaminach są niestety ewidentne. W razie wygranej i tak dostaje 360 zł + VAT na koszty uczestnictwa w procesie.

 

- Nie jest to działanie na rzecz ochrony konsumentów, tylko ewidentne wyciąganie pieniędzy od często jednoosobowych firm. Oczywiście każdy właściciel sklepu powinien ponosić za swoją niewiedzę konsekwencje, ale na pewno nie przelewając na prywatne konto Tomasza B.  360 zł + VAT od pozwu za jego wycofanie - mówi Magdalena Adamczewska ze sklepu for-men.pl. Inne sklepy po sprawdzeniu listy klientów stwierdziły, że wymienione w e-mailu osoby nie były ich klientami.

 

- Należy się spodziewać nasilenia zjawiska. Wcześniej tego typu sprawami zajmowaliśmy się w zasadzie tylko my i kilku rzeczników konsumentów. Teraz więcej pozwów kierują inne podmioty - mówi Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK.

 

Sprawy nie chcieli także komentować prawnicy. Wszystko jest bowiem zgodne z prawem, na zmianę którego także nie ma co liczyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Własnie tutaj najbardziej chodzi o dobry pomysł. To że internet to przyszłość wiadomo nie od dziś. Pytanie tylko jaki masz pomysł na biznes.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

co prawda to prawda internet to przyszłość, w Japoni 80%zakupów robi się przez internet, a w Polsce ok 10% także jest spora przepaść ale zmierzamy w tę samą stronę, sam planuje założyc sklep internetowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Sklepów internetowych obecnie jest ogrom, więc trzeba mieć naprawdę dobry pomysł jeśli chce się w tej branży zaistnieć. Dużo ciekawych informacji na temat e-biznesu i ogólnie e-commerce można znaleźć w prezentacjach z konferencji Mobile & e-commerce w biznesie. 

Edytowane przez Egzekutor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

Myślałem o jakimś biznesie i wpadłem na pomysł założenia sklepu internetowego. Szukałem w internecie, ale tych sklepów jest tak wiele. I tu swoje słowo wtrąciła moja Monika. Źe jakaś tam przyjaciółka Ewa ma sklep z kosmetykami. A że nie chce robić przykrości mojej Anitce. Tak ją kocham.

Zobaczyłem tę stronę, założyłem sklep i zaczęło mi się podobać. Powiem szczerze fajna sprawa ten sklep internetowy. 

 

Edytowane przez Egzekutor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam nad założeniem sklepy internetowego. Mam ochotę zwolnić się z pracy, założyć działalność, wziąć dotację z UP i startować. Problem w tym,  że w moim UP nie można wziąć dotacji na sklep internetowy. U Was też tak jest? Nie wiecie, czy to odgórny przepis czy tylko widzimisie urzędników u mnie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dotacje na sklep internetowy są możliwe, zazwyczaj problem dotyczy zakupu asortymentu i kazdy UP ustala jaki procent dotacji mozesz wykorzystac na ten asortyment.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje jesteśmy narodem, które najchętniej zakłada swoje biznesy, co 4 Polak myśli o założeniu własnej działalności.

Nic więc dziwnego, że pierwsze co przychodzi ludziom do głowy to założenie e-sklepu.

Nie jest to jednak łatwy temat, bardzo wiele e-sklepów pada.

Głównie dla tego iż nie mamy czasu na jego prowadzenie, reklamowanie,  ani budżetów na te same cele.

Jeżeli ktoś na stracie uzbiera 5000 zł na założenie e-sklepu i marketing i jedną nogą jest gdzieś zatrudniony a drugą próbuje 2-3 h dziennie podziałać to niestety daje mu 5% szans. Nie mówię, że trzeba mieć zaraz 20-30 tyś zł ale w zasadzie jest z tym łatwiej, oczywiście o ile nie dysponuje się czasem to nadal nic z tego.

Możecie mieć i 100 000 zł, ale bez włożenia serca i 100% siebie po prostu nie wyjdzie - dla czego, a no dla tego, że konkurencji w każdym produkcie jest od kilku do kilkadziesiąt. Dodatkowo niektóre z nich działają już jakiś czas, a kilka z nich kilka lat i ma ugruntowaną pozycje na rynku - zrobiło się lekko pod górę co nie :)

Niestety takie są realia - ale pomyślcie czy stawiając sklep u takiego studenta, powiedzmy, że dzwignie sklep - zadba o grafikę? Przecież programista nie jest artystom i nie będzie dobrym grafikiem. Dodatkowo czy ma doświadczenie i zna się na optymalizacji kodu, czy ma pojęcie o użyteczności, wie jak zatrzymać klienta, jak go przekonać do zakupu produktu, jak zrobić sklep intuicyjny i przyjemny w użytkowaniu? Pewnie nie, stąd trzeba znaleźć odpowiednią firmę, która o to zadba, mogę tutaj polecić od radu firmę z którą współpracowałem przy jednej realizacji - w zasadzie mają wszystko to o czym pisałem GrupaAlias.

Najważniejsze będzie i tak ten czas o którym wspominałem i wiedza, bo spędzenie nawet 30h w 24h dobie :0 nic ci nie da bez wiedzy marketingowej.

Musisz być aktywny na wielu forach, możesz pisać artykuły, prowadzić blog, wysyłać meiling itd. jest tego naprawdę dużo, dużo więcej.

Głowa do góry, wszystko jest możliwe wystarczy mix trochę budżetu, trochę wiedzy, trochę czasu, trochę szczęścia :0

Powodzenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

e-commerce to napewno coś w co warto zainwestować. Ponieważ jak pokazują liczne prognozy jest to trend który będzie dynamicznie się rozwijał w najbliższych kilku latach. W USA coraz bardziej popularne jest sprzedawanie koszulek, bluz, z własnym designem . Jeśli ktoś ma dobry pomysł na design to można zarobić kilka tysięcy $ w kilka dni . Facebooka można wykorzystać jako główne źródło ruchu na stronę. Tylko trzeba znać dobrze target do którego kieruje się swoją reklame.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

spam

Edytowane przez Polon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

e-commerce to napewno coś w co warto zainwestować. Ponieważ jak pokazują liczne prognozy jest to trend który będzie dynamicznie się rozwijał w najbliższych kilku latach. W USA coraz bardziej popularne jest sprzedawanie koszulek, bluz, z własnym designem . Jeśli ktoś ma dobry pomysł na design to można zarobić kilka tysięcy $ w kilka dni . Facebooka można wykorzystać jako główne źródło ruchu na stronę. Tylko trzeba znać dobrze target do którego kieruje się swoją reklame.

Zgadzam się, a oprócz e-commerce od razu warto pomyśleć o m-commerce. Wprowadzasz płatności internetowe? Od razu pomyśl o płatnościach mobilnych! To jest przyszłość. Ze swojej strony polecam Dotpay, korzystam od 3 lat i jestem zadowolona. Kluczem do sukcesu jest być o krok przed konkurencją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda, tym bardziej że Google również zwraca na to uwagę. Strony responsywne łatwiej wypozycjonować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak trafimy w niszę, a dobrze tego nie rozreklamujemy to i tak będzie kicha. No i 100% serca, jak to pisał @Dalajlamar. Jednak na kampanie nie trzeba też super dużych pieniędzy. Wiadomo, im mamy większy budżet, tym Ł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda. Trzeba zwracać uwagę na innowacje, śledzić trendy w branży. W ten sposób wyróżnimy się wśród konkurencji, a najważniejsze to zwrócić uwagę klienta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dużo ostatnio się mówi o dropshippingu, chętnie też czegoś się dowiem na ten temat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak już o tym mowa to polecam się zainteresować płatnościami internetowymi. Według mnie na obecną chwilę najlepsze na rynku jest Dotpay. Mają bardzo szeroki zakres świadczonych usług, ja sama bardzo sobie cenię. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że lepiej jest korzystać chociażby ze Skrilla, raz że tak samo jak i Dotpay mają bramkę płatności, a dwa są swojego rodzaju portfelem internetowym, tzn. e-wallet, dzięki czemu możesz za ich pośrednictwem wysyłać płatności do odbiorców w kilkuset różnych krajach na świecie. Jest to po prostu znacznie bardziej wygodne rozwiązanie w sytuacji gdy chcesz prowadzić operacje finansowe nie tylko z osobami mieszkającymi w Polsce ale również w innych krajach. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia prowizji przy przewalutowaniu? Aktualnie zastanawiam się nad rozszerzeniem opcji płatności u siebie w sklepie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zakładam swój pierwszy sklep interentowy (sprzedaż odzieży damskiej). Zastanawiam się nad wyborem operatora płatności internetowych. Znajoma poleciła mi Dotpay, korzystał może ktoś z Państwa z ich usług? Zależy mi na zaufaniu klientów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.



×